Vores telefonbog er nu tilgængelig i webapp form. Ønsker du at prøve den?

Nej tak Ja tak

x
Forretningsområder

Vejen til autorisation

Har du et gyldigt eksamensbevis, og ønsker du at opnå autorisation, skal du foretage dig følgende i nævnte rækkefølge:

1. Tilmelding til kontrolinstans
Du starter med at hente aftalen til det område, du ønsker certificering for på nedenstående link
Tilmelding

Denne skal udfyldes og fremsendes til Byggeriets Kvalitetskontrol, sammen med nedenstående KLS-system.

2. Udarbejdelse af KLS-system
Vejledning til virksomhedens KLS-system kan hentes her på siden, ved at klikke på det ønskede forretningsområde i venstre menu.
Kopi af virksomhedens KLS-system skal efter udarbejdelse sendes til os, for evaluering og forhåndsgodkendelse.
KLS-systemet skal være bilagt kopi af relevante bilag samt kopi af gyldigt eksamensbevis.

3. Forhåndsgodkendelse af KLS-systemet
Når KLS-systemet er evalueret og opfylder alle krav, samt når faktura for evaluering og forhåndsgodkendelse ses betalt, fremsender vi en forhåndsgodkendelse til dig.

4. Ansøgning om autorisation ved Sikkerhedsstyrelsen
Ansøgningsskema til Sikkerhedsstyrelsen kan findes ved at klikke HER
Udfyldelse af skemaer foregår via Virk.dk og undervejs skal forhåndsgodkendelsen vedhæftes.
Herudover skal der indbetales gebyr (pr. ansøgningsskema) til Sikkerhedsstyrelsen, før de behandler en ansøgning.

5. Auditbesøg i virksomheden
Det første auditbesøg i virksomheden foretages ca. 1 år efter forhåndsgodkendelsen.
Når virksomheden er endelig godkendt, meddeler vi dette til Sikkerhedsstyrelsen, og udsteder samtidig et certifikat.